Wybór decku do cruisingu/carvingu
Szybki przegląd trzech popularnych kształtów, z ich zaletami/wadami i typowym zastosowaniem.
Tradycyjny shape Cruiser
— kliknij, aby pokazać/ukryć
Bardzo popularny ze względu na rozmiar, reaktywność i wszechstronność. Kicktail pozwala pokonywać krawężniki, przeszkody, a nawet robić tricki inspirowane klasycznym skateboardem.
Shape Pintail
— kliknij, aby pokazać/ukryć
Inspirowany deskami surfingowymi, pintail to jeden z najbardziej klasycznych kształtów. Zwężony nose i tail pomagają uniknąć wheelbite w ciasnych zakrętach. Idealny do cruisingu i długich, płynnych carve’ów.
Elastyczny Drop Through
— kliknij, aby pokazać/ukryć
Trucki są montowane na końcach decku i przechodzą przez deck, co obniża całość, zapewniając większą stabilność i wygodę podczas odpychania (mniejsze ugięcie kolan). Flex dodaje komfortu i oddaje energię w zakrętach, umożliwiając pompowanie dla nabrania prędkości.
I wiele innych shape’ów longboardów, zobacz poniżej
Wybór trucków
— kliknij, aby pokazać/ukryć
TRUCKI TKP — Tradycyjny Kingpin
Klasyczna geometria skateboardu: reaktywna dźwignia, hanger zaprojektowany do slide’ów po railsach i grindów.
Polecane do krótkich cruiser decków (<35"), aby w pełni wykorzystać kicktail.
Zobacz trucki TKPTRUCKI RKP — Odwrócony Kingpin
Inna geometria niż TKP: maksymalizuje stabilność i promień skrętu. Większe/cięższe, ale lepiej dopasowane do longboardów.
Polecane do wszystkich longboardów <35".
Zobacz trucki RKP
Szerokość trucków dobiera się w zależności od szerokości decku i planowanego zastosowania.
Trucki 180 mm są bardzo popularne ze względu na stabilność i uniwersalność.
Trucki <180 mm skręcają bardziej reaktywnie, ale są mniej stabilne.
Wybór kółek
— kliknij, aby pokazać/ukryć
Twardość (durometr)
Idealne kółko do cruisingu jest miękkie (≈ 75a–86a): toczy się płynnie i wybacza nierówności nawierzchni.
Kwadratowe krawędzie dodają przyczepności w zakrętach. Typowy zakres to 75a–83a, aby zwiększyć trakcję.
Im bardziej miękkie kółko, tym większy komfort i przyczepność na nierównym podłożu. Twardsze kółka łatwiej ślizgają się, ale są mniej wygodne.
Średnica
60–70 mm
Lekkie/małe, zapewniają szybkie przyspieszenie przy odepchnięciu, ale z mniejszą przyczepnością i komfortem w porównaniu z większymi kółkami.
65–70 mm
Wszechstronny balans między przyspieszeniem, komfortem a przyczepnością.
>70 mm
Większa zdolność pokonywania przeszkód i przyczepność; idealne na długie dystanse i trudniejsze nawierzchnie.
UWAGA: dla kółek >65 mm należy dodać risery między truckami a deckiem, aby uniknąć wheelbite. W razie wątpliwości skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta.















