Skupienie na prędkości i trajektoriach zakrętów. Wraz z freeride'em jest to jedna z najbardziej wymagających dyscyplin, która wymaga pewnego doświadczenia na desce.
Deska będzie bardzo sztywna z krótszym rozstawem osi, co umożliwia szybkie i ciasne zakręty. W zależności od marki, concave może być mniej lub bardziej agresywny i może zawierać inne cechy, takie jak "W Concave", który zapewnia większą przyczepność na środku deski, ale może być niewygodny podczas odpychania.
Akcesoria, takie jak bloczki torque lub footstopy, pozwalają dostosować przyczepność stóp na desce, tworząc "wypukłości" dostosowane do Twojej pozycji, ustawienia stóp itp.
Kicktail nie jest obowiązkowy; dodaje wszechstronności Twojej desce, ale nie przeszkadza w jeździe downhillowej.
Trucki RKP z kątem rozdzielonym są mocno zalecane ze względu na ich stabilność i kąt skrętu.
Dla lepszej zwrotności w zakrętach zalecamy trucki o szerokości 165 mm lub mniej, upewniając się jednocześnie, że szerokość trucków pasuje do szerokości deski.
Jeśli chodzi o kąty, trucki do zjazdów są dość unikalne: przedni truck ma większy kąt niż tylny truck (kąt rozdzielony). Umożliwia to sterowanie przednią nogą przy jednoczesnym utrzymaniu stabilności tylną nogą.
Możliwe jest używanie trucków z podobnymi kątami, ale odczucie będzie bardziej „surfy”, a stabilność przy dużych prędkościach będzie mniejsza.
UWAGA: Trucki TKP i trucki do surfskate'u nie są zaprojektowane do wytrzymywania dużych prędkości (+40 km/h).
Jazda downhill wiąże się z wieloma parametrami mechanicznymi i fizycznymi, które narażają trucki na znaczne obciążenia mechaniczne i funkcjonalne. Aby temu zaradzić, przemysł wprowadził innowacyjne rozwiązania, oferując trucki wysokiej jakości, zdolne wytrzymać duże siły. Obejmuje to trucki wykonane z komponentów klasy lotniczej, konstrukcję CNC dla precyzyjnej i często unikalnej geometrii.
Większość zawodników downhillowych korzysta z tych precyzyjnych trucków.
Kółka o średnicy między 70 mm a 80 mm i kwadratowych krawędziach są zalecane, z twardością od 75a do 83a (w zależności od wagi).
Niektóre marki oferują różne typy rdzeni, pełne lub wentylowane.
Pełny rdzeń zapewnia lepszy komfort jazdy, ponieważ ilość uretanu jest większa w porównaniu z rdzeniami wentylowanymi.
Rdzenie wentylowane, szersze, zwiększają trwałość kółek i ich zasięg jazdy. Najbardziej wydajne modele stosowane w zawodach posiadają tego typu rdzeń.