Bucșele, care se găsesc în perechi pe axe (4 în total pentru 2 axe), permit realizarea unor viraje line și progresive. Fără ele, axele ar fi doar piese metalice care se freacă între ele, riscând deteriorarea și lipsa confortului. Compresia și revenirea bucșelor definesc performanța axelor.
Bucșele sunt piese consumabile. În funcție de cât de des și cum îți folosești placa, acestea se pot uza, pierzându-și receptivitatea sau duritatea.
Formula, forma și duritatea bucșei sunt factori esențiali care oferă axelor, și implicit plăcii, o senzație complet diferită.
Conul este conceput pentru viraje, având o bază mai largă decât partea superioară a bucșei, ceea ce limitează compresia acesteia.
O formă clasică, aleasă pentru axe (trucks) care sunt foarte receptive și virează ușor, dar sunt mai puțin stabile la viteze mari.
O combinație con + con oferă o manevrabilitate extrem de agilă și foarte receptivă.
O combinație con + cilindru (barrel) asigură o axă stabilă, păstrând în același timp o capacitate decentă de viraj și este adesea configurarea implicită pentru unele branduri populare de axe.
Cilindrul este forma versatilă supremă. Forma sa limitează compresia, oferind mai multă stabilitate și permițând revenirea la poziția inițială mai rapid decât conul.
Rezultatul este o bucșă extrem de versatilă, care este atât stabilă, cât și receptivă.
În funcție de axe (trucks), poate exista un spațiu între cele două bucșe, un gol neutilizat pe hanger. Unele branduri oferă o bucșă cu un inel interior extins care umple acest spațiu.
Acest lucru crește stabilitatea, deoarece bucșa devine mai greu de comprimat, fiind acum restricționată de hanger-ul axei.
Acestea au aceeași formă, dar sunt mai mari. Unele axe (în special cele utilizate pentru longboarding downhill) sunt compatibile cu dimensiuni „înalte”. Adăugarea unui volum mai mare de material oferă un recul mai puternic și o stabilitate sporită.
Acele axe care necesită bucșe înalte sunt identificate pe site-ul nostru.
Există și alte forme de bucșe care oferă caracteristici diferite de performanță.
De exemplu, keg-ul (bucșa în formă de butoi) este conceput pentru a oferi o rezistență mai mare la compresie și pentru a maximiza revenirea și readucerea la forma inițială.
Eliminatorul limitează semnificativ capacitatea de virare a axului, concentrându-se pe maximizarea stabilității.
Fatcone-ul este proiectat pentru cei care caută stabilitate maximă la viteze mari, menținând în același timp o manevrabilitate excelentă.
Chubby-ul oferă atât manevrabilitate, cât și o mare stabilitate, datorită părții sale superioare care se potrivește bine în suporturi. Poate fi utilizat cu o duritate mai mică decât de obicei.
SHR: Super High Rebound
SHR-ul de la Venom este conceput pentru a face axele (trucks) mai receptive, cu un recul (rebound) maximizat. În tranziția dintre o virare la dreapta și una la stânga, bucșa revine rapid la poziția centrală înainte de a se comprima pe cealaltă parte.
HPF: High Performance Formula
APS / SISTEM POLIMERIC ANIMAT
APS oferă un recul (rebound) ridicat și o revenire imediată a energiei. De asemenea, asigură un control excelent și o înclinare cu 10-15% mai mare comparativ cu aceeași duritate (durometer) de la alte branduri. Această bucșă are un recul puternic și o înclinare semnificativă, ceea ce o face foarte stabilă și permisivă.
WFB / CELE MAI RAPIDE BUCȘE DIN LUME
Această formulă conține un lubrifiant unic care nu se leagă cu uretanul, motiv pentru care se observă adesea un reziduu alb pe suprafață. Reduce frecarea bucșei pentru tranziții rapide și o înclinare mai profundă decât APS. WFB permite o înclinare cu 15-20% mai mare decât aceeași duritate de la alte branduri. WFB oferă, de asemenea, mai puțin recul decât APS și este proiectată pentru riderii care doresc un răspuns foarte lin.
KRANK
Nipples
Knuckles
Duritatea bushings-urilor tale, împreună cu formula lor, îți vor oferi o senzație complet diferită pe placă. În general, cu cât bushing-ul este mai dur, cu atât este mai dificil să virezi, și invers. Duritatea este indicată, la fel ca în cazul roților, printr-un număr urmat de litera "a" (de exemplu, 80a, 86a etc.).
„Woo, bine, vreau să merg super rapid, așa că voi alege bushings-urile cele mai dure!!!?”
„Nu, un bushing foarte dur nu te va ajuta să mergi mai repede sau să previi wobble-ul—de fapt, chiar opusul. Totuși, un bushing care se potrivește cu greutatea ta și are nivelul corect de strângere îți va permite să progresezi cu mai multă încredere la viteze mai mari.”
Venom Bushing Chart - Perfect for tuning your ride to your weight and style.
Riptide Bushing Chart - Customize your bushings for optimal performance.
Orangatang Chart - Get the perfect hardness for your setup.