A sebességre és a kanyarívekre való összpontosítás. A freeride mellett ez az egyik legigényesebb diszciplína, amely némi tapasztalatot igényel a deszkán.
A deszka nagyon merev lesz, rövidebb tengelytávval, amely lehetővé teszi a gyors és éles kanyarokat. A márkától függően a konkáv kialakítása lehet többé-kevésbé agresszív, és tartalmazhat olyan jellemzőket, mint a "W Concave", amely nagyobb tapadást biztosít a deszka közepén, de kényelmetlen lehet a tolás során.
Kiegészítők, mint például a torziós blokk vagy a footstops, lehetővé teszik, hogy személyre szabhasd a lábaid tapadását a deszkán, egyéni "domborzatokat" létrehozva a pozíciódnak, testtartásodnak stb. megfelelően.
A kicktail nem kötelező; sokoldalúságot ad a deszkádnak, de nem zavarja a downhill gyakorlását.
Az eltérő szögű RKP teherautók erősen ajánlottak stabilitásuk és kanyarodási szögük miatt.
A jobb fordulékonyság érdekében javasoljuk 165 mm-es vagy annál kisebb teherautók használatát, miközben biztosítjuk, hogy a teherautó szélessége illeszkedjen a deszka szélességéhez.
A szögeket illetően, a downhill teherautók különlegesek: az első teherautó nagyobb szögben áll, mint a hátsó teherautó (eltérő szögek). Ez lehetővé teszi, hogy az első lábbal irányíts, miközben a hátsó láb stabilitást nyújt.
Lehetséges azonos szögű teherautókat használni, de az érzés "szörfözősebb" lesz, és a stabilitás nagy sebességnél csökken.
FIGYELEM: A TKP teherautók és a surfskate teherautók nem alkalmasak nagy sebességre (+40 km/h).
A downhill gyakorlat sok mechanikai és fizikai paramétert érint, amelyek jelentős mechanikai és funkcionális terhelést rónak a teherautókra. Ennek kezelésére az iparág magas minőségű teherautókat fejlesztett ki, amelyek képesek ellenállni a nagy erőknek. Ezek közé tartoznak az űrtechnikai minőségű alkatrészekből készült teherautók, CNC-vel gyártott, precíz és néha egyedi geometriával rendelkező modellek.
A legtöbb downhill versenyző ezeket a precíziós teherautókat használja.
70 mm és 80 mm közötti kerekek és szögletes szélek ajánlottak, 75a és 83a közötti keménységgel (a testsúly függvényében).
Néhány márka különböző típusú magokat kínál, legyenek azok tömör vagy szellőztetett magok.
A tömör mag jobb gördülési kényelmet nyújt, mivel az uretán mennyisége nagyobb a szellőztetett magokhoz képest.
A szellőztetett magok, amelyek szélesebbek, növelik a kerekek tartósságát és a gördülési távolságukat. A versenyeken legjobban teljesítő modellek ilyen típusú maggal rendelkeznek.